مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 تیر 1401 ساعت 14:472022-07-12اقتصادي

فارس من| تغییر ساختار وزارتخانه ها بازار را نابسامان می کند


تغییر ساختار دولت و ایجاد وزارت بازرگانی در میانه جراحی اقتصادی و اصلاح یارانه ها، زمان و انرژی دولت را چندین ماه درگیر خواهد کرد و منجر به تشدید نابسامانی در تنظیم بازار خواهد شد.

- مهدی عسگری در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره طرح تشکیل وزارت بازرگانی اظهار داشت: برون رفت از تورم و تنظیم بازار مسیری به غیر از تغییر ساختار وزارتخانه ها نیاز دارد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس افزود: مگر وزارت بازرگانی چه کار خاصی را می خواهد انجام دهد که وزارتخانه های صمت و جهاد کشاورزی که مدیریت واحد زنجیره ارزش محصولات خود را بر عهده دارند و در حال تقویت تولید و توسعه تجارت هستند، زیرساخت انجام آن را ندارند؟ *مدیریت نشدن نرخ ارز و سیاست های پولی- بانکی؛ ریشه ی اصلی تورم در کشور عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت: عمده دلیل تورمی که به مصرف کنندگان وارد شده مربوط به افزایش هزینه های تولید است و مهمترین کاری که در سال تولید، اشتغال زایی و دانش بنیان باید انجام شود این است که با سیاست گذاری درست مانع از فشار بیش از پیش به تولیدکنندگان و به تَبَع آن، کاهش فشار نسبت به مصرف کنندگان شویم نه اینکه با ایجاد وزارت بازرگانی که به وزارت واردات مشهور است زمینه تضعیف تولیدکنندگان داخلی را فراهم کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس من| تغییر ساختار وزارتخانه ها بازار را نابسامان می کند

فارس من| تغییر ساختار وزارتخانه ها بازار را نابسامان می کند